قوانین مربوط به تعویض یا مرجوعی کالا به سی ان سی یدک

چکیده و نکات مهم:

1- سلامت ظاهری محصولات قبل از ارسال بررسی و تایید می شود. اگر در صفحه محصول موضوعی مبنی بر گارانتی یا شرایط تعویض ذکر نشده باشد، محصولات خریداری شده در صورت باز شدن پک یا مونتاژ یا اتصال به مدار و موارد مشابه به هیچ عنوان امکان مرجوع یا تعویض ندارند. لذا لطفا پیش از باز کردن پک یا اتصال به مدار، سلامت ظاهری محصول را چک نمایید.

2- قطعات و تجهیزات الکترونیک و رباتیک شامل برد ها ، ماژول ها ، سنسور ها ، موتور ها ، و سایر قطعات الکترونیک در صورت باز شدن پک یا متصل کردن به کامپیوتر یا مدارهای الکترونیک یا تغذیه به هیچ عنوان تعویض یا مرجوع نمی گردد.

3- قطعات برشی از جمله شفت، پروفیل، ریل و موارد مشابه به هیچ عنوان امکان مرجوع یا تعویض ندارند.

4- سایر قطعات از جمله قطعات مکانیک و ابزار ها و قطعات صنعتی در صورت مونتاژ شدن یا اتصال به مدار یا سایر موارد مشابه امکان مرجوع یا تعویض ندارند.

نکته مهم: اکثر قطعات ارائه شده در فروشگاه تحت دو یا چند مدل و برند ارائه می شوند که اکثرا کیفیت های متفاوتی دارند. در این میان ممکن است محصولات با کیفیت و قیمت پایین جهت امور تست و موارد ابتدایی پروژه ها وجود داشته باشند که قطعا نسبت به قطعات اصل و با برند معتبر که در سایت با قیمت های بالاتر ارائه می شود کیفیت و کارایی متفاوت و کمتری دارند. لذا در صورت حساسیت روی کیفیت و عملکرد قطعات لطفا از برند های معتبر انتخاب نمایید زیرا در صورت خرید کالاهای با قیمت پایینتر و برند های نا آشنا ، انتظار عملکرد مشابه محصول برند اصل را نمی توان داشت.

سی ان سی یدک تلاش دارد با مهیا نمودن تمام زیرساخت های لازم جهت مطالعه، انتخاب و خرید کالا توسط مشتریان و مخاطبان محترم این مجموعه از یک سو و همچنین پردازش، بسته بندی و ارسال سفارشات از سوی دیگر، نیاز های مشتریان را به قطعات مختلف موجود در اسرع وقت و در کمال صحت موردی و فیزیکی مرتفع نماید. در همین راستا فروشگاه سعی بر تکمیل اطلاعات فنی و محتوای صفحات تمام محصولات نموده تا مخاطبان بتوانند با مطالعه و بررسی و مقایسه قطعات، انتخاب صحیحی داشته و نیاز خود را به صورت صحیح و دقیق خریداری نمایند. همچنین تیم انبارداری با در نظر گرفتن تمام پارامترهای فنی و لجستیک سعی در پردازش و ارسال سفارشات دارد تا قطعات مورد نیاز مشتریان به صورت دقیق و در صحت کامل به دست آنها برسد.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد احتمال اشتباه در خرید از سمت مشتریان و همچنین خطا در پردازش و ارسال سفارشات از سمت فروشگاه صفر نیست و بنا بر دلایلی ممکن است مشتریان محترم قصد مرجوع کردن کالا به فروشگاه سی ان سی یدک را جهت تعویض و یا عودت آن داشته باشند. در این شرایط قوانین و پارامترهایی در نظر گرفته شده است که مطابق با این قوانین امکان مرجوع نمودن کالا جهت تعویض و یا عودت وجود خواهد داشت و خارج از این قوانین، فروشگاه از پذیرفتن مرجوعی کالا معذور خواهد بود.

خواهشمندیم در ابتدا تمامی توضیحات فنی و عمومی موجود در صفحه ی محصول را مطالعه نموده و تمام ملاحظات لازم در طراحی و ساخت و استفاده از قطعات را مورد توجه قرار دهید. فروشگاه تنها در قبال توضیحات و مشخصات ذکر شده در صفحه محصول مسئولیت دارد و مسئولیت عدم تطابق در برداشت ها ، تحلیل ها و طراحی های مشتریان در مورد قطعات یا مجموعه ها بر عهده خود آنها خواهد بود. بنابراین در صورت نیاز تحقیقات و مطالعات خود را انجام داده و سپس اقدام به خرید نمایید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری نمایید.

مرجوع کالا تحت دو حالت قابل بررسی می باشد:

الف) عدم انتخاب صحیح از سمت مشتری

در صورتیکه مشتریان محترم در سفارش خود به هر دلیلی دچار اشتباه شده باشند با در نظر گرفتن موارد زیر امکان مرجوع کردن قطعات وجود خواهد داشت و خارج از این شرایط به هیچ عنوان امکان عودت کالا وجود ندارد.

1)   قطعات برشی

شامل شفت، پروفیل، ریل، بال اسکرو و لید اسکرو، مواد خام (آلومینیوم، آهن، و …)، تسمه ها، سیم، کابل، وارنیش، دنده شانه ای، لوله و شلنگ های پنوماتیک و تمامی دستگاه های که با این قطعات ساخته می شوند شامل ماژول های حرکت خطی، پرینترهای سه بعدی، سی ان سی و لیزرهای رومیزی و … به هیچ عنوان قابلیت مرجوعی، تعویض و یا عودت نخواهند داشت.

2)   قطعات غیر برشی غیر الکترونیکی

شامل قطعات مکانیکی در صورتی قابلیت مرجوعی دارند که از حالت پلمپ خود خارج نشده باشند، در ظاهر و یا بسته بندی آنها تغییری ایجاد نشده باشد، به هیچ عنوان استفاده نشده باشند و با حالتی که برای مشتری ارسال شده اند تفاوتی نداشته باشند.

3)   قطعات الکترونیکی

این قطعات صرفا می بایست به صورت وکیوم و عینا مشابه آنچه به دست مشتری رسیده باشند و هیچ تغییری در ظاهر آنها اتفاق نیفتاده باشد.

در موارد 2 و 3 و حداکثر ظرف مدت سه روز پس از رسیدن سفارش به دست مشتری در ابتدا با شماره های پشتیبانی فروشگاه تماس حاصل فرموده و سپس با توجه به راهنمایی های همکاران اقدام به ارسال قطعات نمایید. پس از رسیدن قطعات به فروشگاه ، کارشناسان فنی قطعات را از لحاظ صحت و سلامت مورد بررسی قرار داده و در صورت تایید شرایط تعویض کالا و یا عودت مبلغ به شما اطلاع داده خواهد شد. لازم به ذکر است خارج از مدت زمان ذکر شده و بدون هماهنگی با پشتیبانی فروش مجموعه ، هیچ قطعه ای مرجوع نخواهد شد و در صورت ارسال بدون هماهنگی قابلیت پیگیری وجود نخواهد داشت و تمامی عواقب ارسال این قطعات بر عهده مشتری خواهد بود.

دقت فرمایید بسته بندی، جعبه، وکیوم، لوازم جانبی همراه قطعه و سایر موارد به هیچ عنوان نباید تغییری کرده باشند، در غیر اینصورت مرجوع نمودن قطعه امکان پذیر نخواهد بود.

 

ب) عدم تطابق قطعات با نمونه خریداری شده و یا نقص ظاهری قطعات

در صورتیکه قطعات ارسالی برای شما با قطعاتی که سفارش داده اید مطابقت ندارند و یا دچار نقص فنی و معیوبیت ظاهری هستند با در نظر گرفتن موارد زیر اقدام به هماهنگی های لازم جهت مرجوع و تعویض آنها نمایید.

1)  قطعه خریداری شده با نمونه ی ارسالی انطباق نداشته باشد. دقت فرمایید بسته بندی، جعبه، وکیوم، لوازم جانبی همراه قطعه و سایر موارد به هیچ عنوان نباید تغییری کرده باشند، در غیر اینصورت مرجوع نمودن قطعه امکان پذیر نخواهد بود.

در این صورت حداکثر ظرف مدت سه روز پس از رسیدن سفارشات با واحد پشتیبانی تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهید. همکاران در این بخش مراحل عودت کالا را به شما اطلاع خواهند داد. لازم به ذکر است خارج از مدت زمان ذکر شده و بدون هماهنگی با پشتیبانی فروش ، هیچ قطعه ای مرجوع نخواهد شد و در صورت ارسال بدون هماهنگی قابلیت پیگیری وجود نخواهد داشت و تمامی عواقب ارسال این قطعات بر عهده مشتری خواهد بود.

2)  اگر قطعات ارسال شده برای شما دارای معیوبیت ظاهری هستند لطفا بدون تغییر در محصول و تجهیزات مربوطه و قبل از اتصال به مدار یا مونتاژ روی سایر قطعات، حداکثر ظرف مدت سه روز مراتب را به اطلاع پشتیبانی سفارشات و فروش برسانید تا مراحل مرجوع نمودن کالا به شما اطلاع داده شود.

موارد مهم در این بخش:

الف) به هیچ عنوان اقدام به تعمیر و یا باز کردن قطعات نفرمایید. مواردی که افراد شخصا و بدون هماهنگی با فروشگاه اقدام به تعمیر یا دست بردن در ساختار قطعات نموده اند به هیچ عنوان شامل تعویض یا عودت نخواهند بود.

ب) قطعات صنعتی نظیر پروفیل، شفت، ریل و … به صورت ذاتی و یا در هنگام عملیات برش و حمل و نقل دارای خط و خش های سطحی هستند، این موارد در صورتیکه خللی در عملکرد فنی آنها نداشته باشد شامل نقض فنی نخواهند بود و قابل مرجوع شدن نیستند.

ج) قطعات ارسالی برای مشتریان در کمال دقت و با رعایت نکات فنی مربوط به هر قطعه بسته بندی و ارسال می شوند، بنابراین در صورتیکه قطعات دچار نقص ظاهری اعم از خمش، شکستگی و … هستند، مراتب را بلافاصله اطلاع دهید تا در صورت نیاز مستندات ارسالی اعم از تصویر بسته و نحوه ی بسته بندی قطعات شما برسی شده و در صورتیکه اشتباه و نقص از طرف فروشگاه سی ان سی یدک بوده است، نحوه ی عودت کالا به اطلاع شما برسد و در غیر اینصورت سایر مراحل پیگیری نقص قطعات بررسی گردد.

د)  لازم به ذکر است قطعات الکترونیکی ارسالی توسط سی ان سی یدک مراحل کنترل کیفی را طی نموده و صحت عملکرد انها بررسی شده است و عواقب استفاده ی غیر اصولی و غیر صحیح از قطعات بر عهده ی مشتریان می باشد و سی ان سی یدک مسئولیتی در این زمینه بر عهده نخواهد داشت. لذا در صورت اتصال به مدار یا تغذیه، به هیچ عنوان امکان مرجوع یا تعویض قطعه وجود ندارد.